Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Eğitimde müzelerden yararlanmayı amaçlayan sitemiz ilköğretim ders programı kapsamında yer alan konuların ve öğrenme alanlarının müzelerden yararlanılarak öğrencilere kavratılmasını hedeflemiştir.
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 MÜZEYE GEZİ NASIL PLANLANIR?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



MÜZEYE GEZİ NASIL PLANLANIR? Empty
MesajKonu: MÜZEYE GEZİ NASIL PLANLANIR?   MÜZEYE GEZİ NASIL PLANLANIR? Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 6:16 pm

Müze gezisinin
belli bir amacı ve eğitsel hedefleri/kazanımları olmalıdır.


Müze gezisi, bu amaç ve hedeflere ulaşmak için çocukların yaş gruplarına ve öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir.

Müzelerde yapılan geziler, amaca uygun bölüm ve nesnelerle sınırlandırılmalıdır.

Müze gezileri çocuk merkezli olmalıdır.

Müzeler
yaş grubuna göre, rehberli tur, drama, sanat çalışmaları gibi yüz yüze iletişim yöntemlerini kullanmalı, müzedeki deneyim,
çocukların
deneyimleriyle ve kendi tanıdıkları dünya ile ilişkilendirilmelidir.

Çocuklar
etkileşimle yeni alınan bilgiler ve dünya hakkındaki düşüncelerini yeniden yapılandırırlar. Müzelerdeki eğitim etkinlikleri, olabildiği kadar çok duyunun kullanılması ve çocukların deneyim oluşturmalarına dayandırılmalıdır.
Müzeler
çocukların gözlem, inceleme, karşılaştırma, sonuca varma, sınıflama, yazma, çizme, kaydetme, ifade etme, sergileme, sunma, özetleme, eleştirme, tartışma, tahmin etme, varsayımda bulunma vb. becerilerinin gelişmesine katkıda bulunabilirler.


• Müzelerde çocukların öğretim sürecine aktif katılımda bulunması sağlanarak, yaşayarak öğrenme fırsatı verilmelidir. Müzede çeşitli duyuların kullanıldığı etkinlikler yapılarak farklı zekâ tiplerine ve ilgilere hitap edilmelidir. Bütün çocuklar için yeni bir yere gitmek, yeni insanlarla tanışmak, bilgi toplamada yeni yaklaşımları denemek ve gerçek şeylerle karşılaşmak çok güdüleyici ve uyarıcı olabilir ve bunları, okulda öğrendikleri bilgilerle birleştirmelerini sağlayabilir. Geleneksel öğretim biçimiyle zorluklar yaşayan çocukların yaratıcılığı müzelerde gelişebilir.

• Müzede karşılıklı iletişim içinde çalışılabilmesi ve çocukların aktif olarak deneyimleriyle ilişki kurabilmesi için müzede çalışılan bir grup sayısı 15 civarında olmalıdır. Eğer sınıf mevcudunuz daha fazla ise, öğrencilerinizi gruplara ayırın. Her grubun sorumlu öğretmeni ile aynı anda farklı mekânlarda çalışın.

• Çeşitli eğitsel oyunlarla eğlenceli bir öğrenme ortamı sunulmalıdır. Özellikle ilköğretim birinci kademe çocukları için oyunla ilişkili öğretim etkinlikleri sunmak çok önemlidir. Müzede öğrenme alanında araştırmaları ile tanınan Pound, Borun ve Flexer müzelerin gerçek öğrenme potansiyelinin, imgelem ve duygular için, aktif öğrenme yoluyla bilgi ile ilişkili kavramları eğlenceli biçimde kullanma olanağı sağlamasında olduğunu vurgulamaktadırlar.

• Müze yaşantısı ile okul öğretim programı arasında devamlılık ve bütünlük oluşmasına katkıda bulunulmak ve böylece öğrenmeyi gerçekleştirmek için müze gezileri okuldaki öğretim programı ile bütünleştirilmelidir.

• Okulların müzelere yaptığı geziler gezi öncesi çalışma, müze gezisi, gezi sonrası çalışmadan oluşmalıdır. Gezi öncesi çalışma, okulda gerçekleştirilebilen çocukların müze etkinliğine hazırlanma sürecidir. Bu aşamada çocuklarla müze ile ilgili genel bilgiler; müzede çalışılacak temel kavramlar, tema ve nesneler çocukların aktif katılımının sağlandığı yöntemlerle çalışılabilir. Gidilecek müze ve müzede keşfedilecek nesne ve kavramlarla ilgili merak uyandırılabilir.

• Müze gezisi belirlenen hedeflere uygun yöntem ve etkinliklerle gerçekleştirilmelidir. Nesnenin keşfi, nesnenin kendi bilgisi ile öğrenenin deneyimi, duygu ve düşüncelerinin birleşimi, yorumu ve sonuca ulaşması ile gerçekleşen bu aşamada farklı yöntemler kullanılabilir. Müze gezisi sürecinde müzedeki tüm bölümleri ve nesneleri inceleme kaygısına düşülmemelidir. Etkili bir müze öğrenmesi sağlamak için müze gezisi, bir grup nesne ile belli tema ve/veya kavramlarla çalışılarak biçimlendirilmelidir.

• Müze gezisinin herhangi bir aşamasında, eğer müze böyle bir olanak sunuyorsa, “hands on” olarak adlandırılan nesne incelemesi yapılabilir. Bu etkinlikte müze tarafından belirlenen etütlük nesneler veya müzedeki nesnelerin birebir kopyaları çocuklar tarafından ellerine alınılarak ve/veya dokunularak incelenir ve çocuklara nesnelerle ilişkili soru-cevap, tartışma, drama v.b. etkinlikler yaptırılabilir. Bu etkinlik tüm duyu organlarının kullanılabilmesi açısından en etkin öğrenme yöntemlerindendir. Sadece gözlemlemeye değil, dokunmaya ve elde incelemeye dayanan farklı etkinlikler çocuklar üzerinde etkili olmaktadır.

• Gezi sonrası ise, müzede çalışılan nesne ve temalarla ilişkili tartışma, resim, drama, yazı vb. yaratıcı sanatsal çalışmalarla müze gezisi desteklenmelidir. Bu aşama gezi sonrası müzede, okulda veya her iki ortamda da devam ettirilebilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
MÜZEYE GEZİ NASIL PLANLANIR?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» MÜZEDE GEZİ SIRASINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: GENEL BÖLÜM :: MÜZE GEZİ PLANI-
Buraya geçin: