Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Eğitimde müzelerden yararlanmayı amaçlayan sitemiz ilköğretim ders programı kapsamında yer alan konuların ve öğrenme alanlarının müzelerden yararlanılarak öğrencilere kavratılmasını hedeflemiştir.
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:13 pm

GEZİ ÖNCESİ (Okulda)

TEMA: ADIM ADIM TÜRKİYE
DERS: SOSYAL BİLGİLER

ETKİNLİK 1.
AMAÇ: Müze gezisi sırasında uygulanması gereken davranışları kazandırmak.


İŞLENİŞ

Sınıf içerisinde bir müze ortamı oluşturulur. Öğrenciler 2 gruba ayrılır. Bir grup müzedeki sanat eserlerini temsil edecektir ve oyun boyunca kıpırdamayacaklardır. Diğer grup ise müzeye ziyarete gelen öğrenciler olacaklardır. Müzeye ziyarete gelen öğrencilerin elinde keçeli kalemler bulunacaktır. Ziyaretçi öğrencilere bir müzede olduklarını fakat diğer müzelerin aksine bu müzede hiçbir kuralın olmadığı belirtilecektir. Öğrenciler yapmak istedikleri her şeyde serbesttirler. Bağırabilirler, sanat eserlerinin üstlerine yazı yazabilirler. Yaklaşık 15 dakika boyunca öğrenciler temsili müze içerisinde dolaşırlar. 15 dakika sonunda roller değiştirilir. Ziyaretçi öğrenciler sanat eseri rolünde, sanat eseri rolünde olanlar ise ziyaretçi rolünde olacaktır. Kurallar yine aynıdır. Diğer öğrencilerde 15 dakikalık gezilerini tamamladıktan sonra grup içerisinde seçilen öğrencilere sanat eseriyken neler hissettiklerini, ziyaretçi öğrenciyken neler hissettiklerini anlatmaları istenir. Bu bağlamda öğrencilerin empati yapmalarını sağlayacak farklı sorularda sorulabilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:16 pm

GEZİ (Müzede)

ETKİNLİK 2.

ETKİNLİK TÜRÜ: Türkçe Dil Etkinliği
ETKİNLİK ADI: Öykü oluşturalım
AMAÇ: Heykelleri tanımlayarak dönemin yaşam biçimini anlayabilme
İŞLENİŞ: Mermer heykeller birbirinin aynısı gibi gelebilir. Hepsini gezdikten sonra her öğrenci birinin önünde dursun ve herkes kendi heykelini ayrıntılı olarak incelesin. Heykelin ait olduğu kişiyi tanımaya çalışsın.

- Adı ne olabilir?
(Heykele bir ad koyun.)
- Mesleği ne olabilir?
(Bir meslek uygun görün.)
- Kişiliği hakkında tahminlerde bulunulur. (Sakin yaradılışlı, kararlı, neşeli, tembel, yaşamayı seven vb.)

Sonra da yaratılan bu kişiliğe bir öykü oluştursunlar. Sonra, her öğrenci kendi heykeli için düşündüğü öyküyü birbirlerine anlatsın. Birbirlerinin düşünceleri tartışılsın.
Unutmayın, öykünün konusu yine heykelin yapıldığı yıllarda geçmeli.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:17 pm

ETKİNLİK 3.

AMAÇ: Sanat eserleri üzerindeki figürleri yorumlayabilmek


İŞLENİŞ


Ziyaret edilecek müzeye gelinip geziye başlamadan önce öğrencilerden müze içerisindeki eserlerde bulunan çeşitli meslek gruplarına ait olduğuna inandığı insan figürlerini 20 dakika içerisinde fotoğraflamalarını isteriz. Fotoğrafladıktan sonra hangi insan figürünün hangi mesleği temsil ettiğini, çektiği fotoğraflardaki herhangi bir mesleği temsil eden insan figürünü belirttiği meslek dalına dâhil ederken nelere dayandırdığını açıklamasını isteriz. Daha sonra müze gezisi içersinde öğrencilerin fotoğraflarını çektikleri eserlerin yanında gerekli açıklamalar yapar, doğru bilgiyle öğrencinin tespitleri arasındaki farklıları ve benzerlikleri belirtiriz[b]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:18 pm

GEZİ SONRASI (Okulda)

ETKİNLİK 4.
AMAÇ: Coğrafi şartların toplumun yapısı üzerindeki etkilerini kavratmak


İŞLENİŞ


Sınıfta öğrencileri 3 gruba ayırırız. Her grup farklı coğrafi koşullarda varlığını sürdüren bir ilk çağ devletini temsil edecektir. Bir grup deniz kenarında sıcak bir iklimde, bir grup bozkırlık alanda daha kurak bir yapıya sahip bir bölgede, diğer bir grup ise yüksek rakımda dağlık bir coğrafyada soğuk iklim şartları altında yaşayan bir topluluğu temsil etmeleri istenir. Öğrenciler kendi topluluklarına istedikleri adı koyabilirler. Daha sonra öğrencilerden temsil ettikleri toplulukta yaşayan insanların işlerine yarayabileceğini düşündükleri çeşitli buluşlar yapmalarını, o topluluk içerisindeki insanların ihtiyaçlarını ne şekilde karşıladıklarını, hangi havyaları besleyip, nelerle uğraştıklarını, nasıl elbiseler dikip nasıl sanat eserleri yaptıklarını belirten bir proje yapmalarını isteriz. Temsil ettikleri topluluğun bulunduğu coğrafyanın haritasını çizmelerini, o insanların giydiklerini düşündükleri elbiseleri resimlerle göstermelerini isteriz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
» 5. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
» Çocuklar İçin Müzelerin Önemi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: GENEL BÖLÜM :: ETKİNLİKLER-
Buraya geçin: