Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Eğitimde müzelerden yararlanmayı amaçlayan sitemiz ilköğretim ders programı kapsamında yer alan konuların ve öğrenme alanlarının müzelerden yararlanılarak öğrencilere kavratılmasını hedeflemiştir.
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Çocuklar İçin Müzelerin Önemi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



Çocuklar İçin Müzelerin Önemi Empty
MesajKonu: Çocuklar İçin Müzelerin Önemi   Çocuklar İçin Müzelerin Önemi Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:57 pm


Çocuk
ait olduğu kültürü öğrenir, farklı kültürleri tanır.


Farklı uygarlıklara ait kültürleri simgeleyen nesne ve sanat yapıtlarının örnekleri müzelerde bulunur.
Çağdaş müzecilik
doğrultusunda çalışan müzeler kendi koleksiyonlarını sürekli topluma sunarken, geçici sergiler ile de farklı kültürleri tanıtmış olurlar.

Bu durum
“İnsanın kendi toplumunu tanımasını sağladığı gibi, toplumların birbirlerini tanımalarına, dolayısıyla da kültürlerin birbirlerine yakınlaşmalarına ön ayak olur.”Yeni kültürel değerlerin oluşması bu da alt birikime bağlıdır.

Gelişimin ve değişimim kaçınılmaz olduğunu kavrar.

Farklı süreçler,
farklı ilişkiler yumağı onları kaçınılmaz olarak değiştiriyor, geliştiriyor, yok ediyor, yaşanılan duruma uygun olarak yeniden yaratıyor.
Geçmişten günümüze gelene dek pek çok şeyin değiştiğinin kanıtları müze galerilerinde sergilenen nesnelerdir.
Ardı ardına dizili olan nesneler aracılığı ile
çocuk,
geçmişle günümüz arasında bağ kurarak değişimi somut olarak görür ve nesnenin ardında gizli olan içeriği kavramaya çalışır.

Tarihsel olaylar ve o dönemlerin yaşam nesneleriyle ilişki kurmaya çalışırlar. Bu durum onların doğru tarih bilinci edinmelerine yardımcı olur.

Yaşamı
yaşayarak kavrayan çocuklar için aile albümlerinde görerek
ya da
aile büyüklerinin anlattıkları ile geçmişi algılamak yeterli olamıyor. Yer darlığı nedeniyle evlerde saklayamadığımız eski yaşantılara ait eşyaları müzeler birçok zahmete katlanarak arayıp bulmakta ve değerlendirmektedirler.

İşte müzeler,
bizim evlerimizde barındıramadığımız, anlatmakla da kavratamadığımız geçmiş yaşamlara ait görsel, yazınsal ve işitsel her türlü belgeyi sergiler. Üstelik aile tarihinden de çok geriye giderek,
çocuğun
tarihi anlama sürecine doğrudan katkıda bulunan kurum olma niteliğiyle toplum yaşantımızda önemli yer tutar.

Müze, çocuklara farklı öğrenme ortamları sunar.

Günümüzde
çocukların eğitim ve öğretiminde eğitim materyalleri olarak
basılı yayınlar (kitap, dergi, ansiklopedi, atlas, broşürler, v.b) ve medya programları (TV, oyun ve eğitim CD’leri, v.b.)
kullanılır.
Bütün bu eğitim araçlarını kullanan çocuklar, edilgin öğrenme içindedirler. Oysa bilgilerin içselleşmesi ve kalıcı olması için çocukların öğrendikleri bilgiyi yaşantılarında kullanmaları gerekir.

Müze ortamı
öğrencilere alternatif öğrenme yolları ile karşılaşma, maddi kanıt ile aktif biçimde çalışma fırsatıdır.
Çocukların
bilgiyi özümseyip dönüştürülebilmesinin öğrenmelerinde bir süreç olduğu kabul edilirse, bunun yalnızca ders kitapları ile yapılamayacağını da kabul etmek gerekir.

Müze
özellikle çocuk müzeleri, çocuklara kitap bilgilerinin yanı sıra anlamalarını kolaylaştırıcı bütün olanakları sağlar.
Tamamen
kendi duygu ve deneyimlerini kullanarak nesne/yapıt çözümlemesi
ve yorumlaması yapabilen çocuklar genellikle müzede yalnız davranmayı tercih ederler.
Bunlar “Bireysel /Kendine Dönük” yanları kuvvetli olan çocuklardır. Daha doğaya dönük çocuklara parça-bütün ilişkilerini sorgulatacak etkinliklerle yaklaşılabilir.

Genellikle
geleneksel yöntemin kullanıldığı okul ortamında düz anlatım ve sınırlı çeşitliliği olan etkinliklerle her çocuğa ulaşmak mümkün değildir.
Farklı yeteneklerden oluşan çocuklara erişebilmek için çeşitli yöntemler ve yaklaşımlar kullanarak etkinliklerini çeşitli tutan müzeler, çocuklara farklı öğrenme ortamları hazırlarlar.

Çocuklarda gözlem, yaratıcılık ve beğeni duygunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunur.

Müzeler
bir anlamda görsel eğitim araçlarıdır. Görerek, gözlemleyerek yapılan eğitim daha kalıcıdır. Araştırmalar çocukların görme duyusunu kullanarak %75, işitme duyusunu kullanarak %13, dokunma duyusu ile %6, koklama %3 ve tat alma duyusu ile %3 öğrenebildiklerini gösteriyor.
Müze koleksiyonunu zaman ve mekân ilişkisinde üç boyutlu olarak görmek, o havayı hissetmek ve yaşamak çocukları gözlem yapma olanağı tanır.
Çocuk ziyaretçilerine bilinçli yaklaşan müzeler çocukların bu gözlemlerini iyi değerlendirip, onları yeni yaratılar oluşturmaya teşvik edebilir.

Müze
çocuklara günlük yaşantılarında yaşayamayacakları atmosferi yaratırken onların hayal güçlerinden de yararlanmalarını sağlar.
Aynı zamanda müzelerde sergilenen dönemlerinin en seçme nesne ve sanat eserlerini görmek, çocukların estetik beğenilerinin gelişmelerine de yardımcı olur.


Müze ziyaretleri çocuklara, kültürel değerlerine sahip çıkma ve koruma bilinci edindirir.

Müze
kültür varlıklarını saklar ve onları bizim için korur.
Ama asıl koruma gelecek nesillerin yani çocukların kültürlerine sahip çıkarak korumasıdır. Müze ziyaretleri çocuklara kültürel değerlerimizi tanıma, onları benimseme ve koruma bilinci edinmelerine de katkı sağlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Çocuklar İçin Müzelerin Önemi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İlköğretimde Müzelerden Faydalanmanın Önemi
» 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
» 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
» 5. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: GENEL BÖLÜM :: ÇOCUK VE MÜZE-
Buraya geçin: