Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Eğitimde müzelerden yararlanmayı amaçlayan sitemiz ilköğretim ders programı kapsamında yer alan konuların ve öğrenme alanlarının müzelerden yararlanılarak öğrencilere kavratılmasını hedeflemiştir.
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 4:59 pm

TEMA: DÜN –BUGÜN – YARIN
DERS: HAYAT BİLGİSİ

GEZİ ÖNCESİ (Okulda)

ETKİNLİK 1.
ETKİNLİK TÜRÜ: Oyun
ETKİNLİK ADI: ZAMAN YOLCULUĞU
SINIF DÜZEYİ: 2 ve 3
AMAÇ: Öğrencilerin gezi öncesi müze hakkındaki önbilgilerinin ortaya çıkarılmasını sağlamak,
* Müzedeki nesnelerin geçmişin belgeleri olarak önemini ve değerli olduğunu kavrayabilmek
* Müzedeki nesnelerin korunması gerektiğini kavrayabilmek


İŞLENİŞ

Gezi öncesinde çocuklara bir zaman kapsülünün içine gireceklerini ve gittikleri zamanda görebileceklerini düşündükleri insan tiplerinin, vasıtaların,günlük eşyaların resimlerini çizerek öğretmenin hazırladığı kutunun içine atmaları istenir.Gezi sonrasında, gördükleriyle hayal ettiklerini karşılaştırmaları istenir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:01 pm

ETKİNLİK 2.

ETKİNLİK TÜRÜ: EL SANATLARI
ETKİNLİK ADI: EV YAPIYORUZ
DÜZEY: 3. SINIF
AMAÇ: Geçmişten bu güne yerleşim şekillerinin nasıl süregeldiğini ve değiştiğini görmelerini sağlamak.
MALZEME: Karton, Elişi kâğıtları,Kâğıt Makası, Yapıştırıcı,Cetvel,Taş, çubuk, ot, kum, v.b. malzemeler


İŞLENİŞ

Derse gelmeden önce çocuklardan karton, elişi kağıdı, makas,yapıştırıcı, cetvel, taş,çubuk,ot, kum v.b.malzemeler getirmeleri istenir. Sınıfta yapılacak etkinlik olarak öncelikle soru cevap tekniği kullanılır. “Yaşadığınız yerde evler nasıl?”Evinizin yakın çevresi nasıl?, Etrafında neler var?,Nasıl dizilmişler?,Komşularınızı seviyor musunuz?,En çok görüştüğünüz komşunuz kim?Evlerin dizilişi sizi rahatsız ediyor mu, nasıl buluyorsunuz?” v.b. sorular sorulur.Ardından “Hadi biraz da bizden önce bu topraklarda yaşamış olan başka insanların,toplumların yaşayışlarından konuşalım.”diyebiliriz. Bizler genelde apartmanlarda ya da bahçeli müstakil evlerde oturuyoruz. Peki eski insanlar neler yapmış, nasıl yaşamış olabilirler?
Evler ve yerleşim hakkında çeşitli fikirler alındıktan sonra evlerinden getirdikleri malzemeler çıkartılır. Bu malzemelerle; beton bulunmadan önceki evleri yapmaları istenir. Hayal güçlerini sonuna kadar kullanmalarını söyleriz. Yetiştirebilenlerin birden fazla ev yapmaları istenir çünkü yerleşim şeklinin gösterilebilmesi için birçok eve ihtiyaç olacak.
Evlerin yapımı bittikten sonra:
Dersin bittiğini, eski yerleşim sistemlerinin ve evlerin şeklini merak ediyorlarsa geziyi beklemeleri gerektiğini söyleriz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:02 pm

ETKİNLİK 3.

ETKİNLİĞİN TÜRÜ: Oyun
ETKİNLİĞİN ADI: Müze Sözcükmatiğim
SINIF DÜZEYİ: 2-3. SINIF
AMAÇ: Öğrencilerin müzede geçen kavramları eğlenceli bir şekilde oyunla öğrenmelerini sağlamak,


İŞLENİŞ
Müze öncesinde çocuklarla sözcükmatik oyunu oynatılabilir. Bunun için öğretmen tahtaya karışık halde harflar yazar ve bunlar müzede geçen kelimeler olacaktır. Örneğin; “arkeoloji “ kelimesinin harfleri karışık olarak yazılır ve öğrencilerin bulması istenir.(heykel,müze, v.b kelimeler karışık olarak yazılır.)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:04 pm

ETKİNLİK 4.
ETKİNLİK TÜRÜ: SANAT
ETKİNLİK ADI: Kes- Yapıştır
SINIF DÜZEYİ: 2. – 3. sınıf
AMAÇ: Öğrencilerin müze hakkında ön bilgi sahibi olmalarını sağlamak,
GEREKLİ MALZEMELER: 25X35 resim kâğıdı, pastel boya, renkli elişi kağıtları, internet ortamından, ansiklopedilerden ya da çeşitli dergi ve kitaplardan buldukları çeşitli heykeller ile ilgili fotoğraflar, yapıştırıcı, kâğıt makası
İŞLENİŞ:
Öğrencilerden heykel resimlerini kesip resim kâğıtlarına yapıştırmaları istenir. Daha sonra elişi kâğıtları ve pastel boyalarla resimlerini tamamlarlar. Bir heykelin müzede sergilenişini tasarlamış olurlar. Daha sonra ortaya çıkan resimler sınıf panosunda sergilenir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:05 pm

GEZİ (Müzede)
ETKİNLİK 1.


ETKİNLİK TÜRÜ: Drama
ETKİNLİK ADI: Neler yok
AMAÇ: Geçmişle günümüzü karşılaştırabilmek


İŞLENİŞ

Arkeoloji müzelerini gezerken, öğrencilerinize o zamanın insanlarının bizlerden farkı olmadığını, onların da bizim gibi aile yaşantıları, kent yaşantıları, okul yaşantıları olduğunu, fakat bazı farklılıklarda bulunduğunu anlatın. Birlikte gezerken, günlük kullanım eşyalarını inceleyin. Her günlük kullanım eşyasının önünde durun. Her bir öğrenci o eşyanın günümüzdekinden farklı yanını anlatsın (biçimi, malzemesi, kullanımdaki işlevi) siz de öğrencinize o eşyanın günümüzdekine benzer yanını anlatın (Gartenhaus, 2000). Eğer evinizde bu nesneyi kullanıyor olsaydınız, yaşamınızda ne gibi değişiklikler yapmak zorunda kalırdınız? Bunu da tartışabilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:06 pm

ETKİNLİK 2.
ETKİNLİK TÜRÜ:DRAMA
ETKİNLİK ADI: Çamur İle Heykeltraş
SINIF DÜZEYİ:2 ve 3
AMAÇ:Çocukların çamur ve heykeltraş yerine geçerek müzedeki eserlerle empati kurmalarını sağlamak


İŞLENİŞ


Çamur İle Heykeltraş...
Çocuklardan bırı çamur diğerı heykeltraş olur. Öğretmen
_ şimdi camur olan kendını rahat bıracak heykeltraş ona ne şekıl vermek ıstıyorsa uygulayacak der.
Heykeltıraş olan cocuk çamura istedığı seklı verır.( kollarını bacaklarını basını ellerını yanı tum vucut uzuvlarını nasıl ıstyorsa o sekle getırecek)
öğretmen şimdi yer değiştireceksınız der . Heykeltraş olan cocuk camur , camur olan cocuk heykeltraş olur... O da istedığı seklı verır.
Öğretmen heykeltraş olduklarında ne hıssettıklarını , çamur olduklarında ne hısettıklerını sorar. Hangısı daha kaolaydı hoşunuza giden hangısıydı gibi sorular sorar..
Çocukların kendılerını hem beden hem sözlü ifade etmelerını sağlayan ayrıca öğretmene cocuk hakkında güzel ipucları veren bır calışma olduğunu görebiliriz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:08 pm

ETKİNLİK 3.

ETKİNLİK TÜRÜ: DRAMA
ETKİNLİK ADI: BİL BAKALIM BEN KİMİM?
SINIF DÜZEYİ: 2-3.SINIF
AMAÇ: Öğrencilerin müzede gezerken eserler hakkında kalıcı bilgilere sahip olmasını sağlamak amacıyla drama uygulaması yapmak,


İŞLENİŞ

Çocuklar müzeye getirildiklerinde ; renkli bir kutu içerisinde bulunan kağıtlara müzedeki eserlerin duruş şekillerinden yola çıkarak yazılar yazılır;
1 .Eli çenesine dayalı oturma
2.bir eli belinde diğer eli yanda ayakta duruş
3.bir ayağı önde diğeri arkada duruş
4.kollarını bağlamış,yüzünde üzgün ifade
5.yüzü gülen, bir elinde mendil olan duruş
Bu duruşlara benzeyen duruş şekilleri çocuk sayısına bağlı olarak kağıtlara yazılır ve çocuklardan kutunun içinden kağıt seçmelerini ve bunları arkadaşlarına söylememeleri istenir. Çocuklar sırayla ortaya geçerek kağıtlarda yazanları canlandırırlar ve arkadaşlarının tahmin ederek duruş şeklini bulmalarını sağlarlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:09 pm

GEZİ SONRASI (Okulda)

ETKİNLİK 1.

ETKİNLİK TÜRÜ: MEKTUP
ETKİNLİK ADI: MEKTUP YAZALIM
DÜZEY: 2 – 3. Sınıf
AMAÇ: Gözlemlediği durumları zihinsel süzgecinden geçirip eleştirel bakış kazanmasını ve bu bakışı savunmasını sağlamak.
MALZEME: Dosya Kâğıdı, kalem


İŞLENİŞ

Çocuklardan herhangi bir devirde yaşamış olan bir aileye mektup yazmaları istenir.Mektuplarında evlerini ve yaşayışlarını beğenip beğenmediklerini yazmaları istenir.Ayrıca kendi evleriyle ve yaşayışlarıyla da karşılaştırarak bunu yazmaları söylenir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:10 pm

ETKİNLİK 2.

ETKİNLİK TÜRÜ: El Sanatları
ETKİNLİK ADI: KENDİ NESNENİ YARAT
SINIF DÜZEYİ: 2 ve 3
AMAÇ: Öğrencilerin, gezi sonrasında gördükleriyle hayal ettiklerini sentezleyerek yeni bir ürün ortaya çıkarmalarını sağlamak


İŞLENİŞ

• Gezi sonrasında çocuklardan gördükleri nesneleri,tarım aletlerini; çocuklara dağıtılan oyuncak hamurlarla oluşturmalarını isteriz.Bir heykeltraş rolü yüklenen çocuk elindeki hamurla dönem dönem gelişen tarım aletleriyle beraber,değişen insanları ve aile hayatını kendince yorumlama fırsatı bulur.
• Başka bir yöntem bu çalışamayı resimlemesi istenir.Gelecekte bu değişimlerden yola çıkarak nasıl aletler,nesneler oluşabilir.Bu şekli gözünde canlandırarak resmetmesini isteyerek çocuğun yaratıcı yönünede katkı sağlamış olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
TeKiN
Kurucu
Kurucu
TeKiN



2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Empty
MesajKonu: Geri: 2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK   2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK Icon_minitimeC.tesi Haz. 20, 2009 5:11 pm

ETKİNLİK 3.
ETKİNLİK TÜRÜ: OYUN
ETKİNLİK ADI: KENDİ ESERİM
SINIF DÜZEYİ: 2-3. SINIF
AMAÇ: Öğrencilerden müzede beğendikleri eserlerden birini seçerek yapmalarını sağlamak,


İŞLENİŞ

Öğrencilerden sınıfa oyun hamuru getirmeleri istenir ve müzede en çok beğendikleri eserin yerine geçmeleri ve onun gibi hissetmeleri söylenir. Bir gün içerisinde onun yerinde olsaydın neler yapmak isterdin diye sorulur?
Eserin bir gününü planlamaları istenir.
Son olarakta eserin şeklini,kıyafetlerini kendi istekleri doğrultusunda oyun hamurları yardımıyla değiştirmeleri istenir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
2. VE 3. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 4. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
» 5. SINIFLAR İÇİN ETKİNLİK
» Çocuklar İçin Müzelerin Önemi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: GENEL BÖLÜM :: ETKİNLİKLER-
Buraya geçin: